7 februarja

Glasilo – Februar 2021

0  - komentar

Načrt učenja

Po kar dvoletnem razvijanju novega komunikacijskega sistema vam predstavljamo portal MojBase, znotraj katerega ima vsak učenec Glasbene šole B.A.S.E. svoj račun, kjer so mu na voljo številni moduli. Ti podpirajo izbran program, vsebino pa bomo postopoma še dopolnjevali. Sicer je osnovna naloga sistema omogočanje izmenjave vseh vrst gradiva med mentorjem in učencem, kar med drugim rešuje tudi težavo nadomeščanja zamujenih ur, s katero se srečuje vsaka glasbena šola. Mentor vam bo zato odslej, če se učne ure zaradi bolezni ne boste mogli udeležiti, gradivo naložil kar na vaš MojBase račun, snov pa boste predelali, ko vam bodo časovne zmožnosti to dopuščale, s čimer se boste uspešno izognili zaostankom. In imeli možnost spremljati načrt učenja.

Portal moj.base.si

Ko se podamo na pot učenja, najsi bo igranja inštrumenta ali petja najsi bo tujega jezika, je dobro že na samem začetku jasno določiti tako kratkoročne kot dolgoročne cilje, ki jih želimo doseči, in izdelati načrt učenja, ki nas bo do dosežkov tudi dejansko pripeljal. Vendar pri tem radi pozabimo na pomen analize napredka, s katero prihranimo čas, njena učinkovitost pa se toliko bolj kaže v dejstvu, da ob rednem in temeljitem spremljanju vadbe spoznamo svoje vrline in šibkosti, zaradi česar lahko slednje prej tudi odpravimo.

A kaj pravzaprav analiza napredka oziroma načrt učenja sploh zajema? Običajno gre za tabelo, v katero vpisujemo število vadb in njihovo dolžino, s čimer dobimo pregled nad vzorcem vadbe. S temi podatki lažje in hitreje opazimo, če je število vadb ali dolžino posamezne vadbe treba povečati. Vendar beleženje časa kljub vsemu ni edino, kar nas pripelje do rezultatov. To naj bo le v dodatno pomoč. Kar je še pomembneje, je fokus oziroma zbranost med vadbo. Drugače povedano: ciljna usmerjenost same vadbe in ne sam načrt učenja.

Kombinacija vsega naštetega zagotovo velja za zmagovalno formulo napredka, saj nam pokaže, koliko časa, kako pogosto in kako, na kakšen način vadimo. Na podlagi tega lahko spoznamo tudi, ali moramo karkoli spremeniti, vendar je treba upoštevati, da razpoloženje in volja ljudi vedno nekoliko nihata.

Tako se zgodi, da prve mesece napredujemo zelo hitro, po treh ali štirih pa se navdušenje nekoliko poleže in zato vadimo manj ali pa smo med samo vadbo manj skoncentrirani. V primeru da to obdobje ne traja predolgo, ga je vsekakor treba sprejeti kot sestavni del učenja, če pa se izogibanje vadbi ali slaba zbranost med njo pojavljata tekom daljšega časovnega obdobja, moramo vsekakor poiskati vzroke za nezanimanje nad učenjem in izdelati nov načrt učenja.

Da bi imeli stalen pregled nad svojim napredkom, smo izdelali O.G.I. Tracker, ki je vsakemu učencu Glasbene šole B.A.S.E. dostopen na osebnem MojBase računu. Vanj vpisujemo število in dolžino vadb ter morebitne opombe, medtem ko mentor vnese dodatne napotke, ki nam pomagajo priti do cilja. Nasprotno vzorec vadbe analizira program sam in nam skladno z rezultati analize podaja nasvete, s pomočjo katerih lažje določimo obseg in način vadbe v prihodnjem obdobju ter s tem ostajamo motivirani za učenje.

Novi spletni tečaji

Uporaba iReal Pro pri vadbi

Tečaj predstavi osnovne funkcije računalniške in mobilne aplikacije, ki je lahko učinkovit pripomoček pri vadbi, saj ponuja možnost ustvarjanja akordičnih podlag v različnih stilih, tonalitetah ter taktovskih načinih.

Tečaj Moj prvi bobnarski set

Tečaj bobnarskim začetnikom natančno ponazori, kako sestaviti posamezne elemente in vpeti opne, pa tudi, kakšna je pravilna postavitev osnovnega akustičnega bobnarskega seta ter kakšni so načini za zmanjšanje njegove jakosti.

Osnove klavirja za pevce

Tečaj pevce nauči osnovne tehnike igranja osrednjih melodij in akordičnih spremljav, s čimer ti izboljšajo intonančno točnost, vadba pa postane učinkovitejša.

Novi spletni tečaji

Izkušnje so nam pokazale, da se težave glasbenega šolstva skrivajo predvsem v načinu nadomeščanja zamujenih ur in vadbi brez ciljne usmerjenosti. Ker pa smo v Glasbeni šoli B.A.S.E. te želeli premagati, smo razvili revolucionaren portal MojBase, katerega del je tudi osebni O.G.I. Tracker, ki omogoča natančno analizo vadbe. A da bi znali pravilno uporabljati tako enega kot drugega, bomo organizirali webinar z napotki za uporabo, o čigar izvedbi in načinih prijave vas bomo pravočasno obvestili.

Iz B.A.S.E. učilnic: Karik Maier

Čeprav je odraščal na Nizozemskem, se je družina šestnajstletnega Karika Maierja pred njegovim odhodom v srednjo šolo odločila preseliti v Slovenijo, domovino njegove mame. Klavirja se je učil že prej, v Sloveniji pa šolanje nadaljuje pri Daliborki Ancel, in sicer v okviru programa Klasični klavir za mlade in odrasle.

Karik, zakaj si se odločil za igranje klavirja?

Za klavir sem se začel zanimati pri približno sedmih letih, predvsem zato, ker smo imeli v kleti sintetizator, na katerega sem igral, kadar je mama obešala perilo.

Pa učne ure izpolnjujejo tvoja pričakovanja?

Ja, učenje me zelo veseli! Najboljše pa je, da se za dela velikih mojstrov, ki jih izvajam, odločam na podlagi pogovora z mentorico. Ozadje skladateljev, dinamika samih skladb in njihova analiza razširijo moj pogled na glasbo.

Potem gotovo lahko razkriješ kakšnega skladatelja, ki ti je posebej všeč …

Najljubši so mi Frédéric Chopin, Ludwig van Beethoven in Sergei Rachmaninoff. Od izvajalcev pa bi izpostavil pianistko Valentino Lisitso. Najbrž zato, ker je preprosto ena najboljših. Navdušila me je z izvedbo skladbe Hungarian Rhapsody no. 2 Franza Liszta, saj je njena interpretacija pokazala izjemno tehniko igranja, s samo dinamiko pa jo je še dodatno obogatila, in to zares fantastično.

Nam zaupaš, koliko časa nameniš vadbi?

Ob vikendih si vzamem uro ali dve, med tednom pa skušam vaditi približno uro na dan. Vse je odvisno od drugih obveznosti, predvsem šolskih.

Lepo … in kakšni so tvoji glasbeni cilji, bi rad postal profesionalni glasbenik?

Ne, glasba je moj konjiček, nič več. Si pa želim tehnično napredovati. Pravzaprav bi nekega dne rad znal zaigrati Chopinovo Etudo op. 10 no. 4 in prej omenjeno Hungarian Rhapsody no. 2 Franza Liszta. Gre za dve izjemno težki skladbi, ki ju vidim kot svoj cilj in ju obenem ocenjujem kot meni dosegljiv mejnik.

Si morda v glasbeni šoli ali kje drugje spoznal koga, s katerim deliš svoje navdušenje nad klasično glasbo?

Imam nekaj prijateljev, ki se prav tako ukvarjajo z glasbo. Včasih nas pogovor zanese tudi nanjo in morda se bomo sčasoma o njej pogovarjali vse več …

Mnenje mentorice, pianistke Daliborke Ancel:

Zares sem vesela in hvaležna, da smem opravljati vlogo Karikove mentorice, saj je izredno talentiran, pa čeprav sam tega ne vidi. V interpretacijo kompozicij velikih klasičnih mojstrov namreč vlaga veliko truda in volje, te skladbe pa rad tudi posluša. Zato mi je žal, da se glasbi ne želi posvetiti profesionalno, a me tolaži dejstvo, da bo ta, ne glede na to, kaj bo počel v življenju, vedno z njim in v njem.

Izrekamo dobrodošlico novim učencem, kiso se nam pridružili tekom januarja:

Kaja R.

Marko J.

Marta V.

Alex Š.

Jaka Š.

Tea K.

Zala Š.

Kaja S.

Tine K.

Tina T. Ž.

Rozalija K.

Ajda L.

Franci M.

Nataša M.

Tinkara R.

Milan L.

Elvis G.

Svit P.

Victoria S.

Sebastijan K.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Morda vam bo všeč tudi...

>