Pedagoška metoda O.G.I.

Osebni Glasbeni Inkubator 

Leta poučevanja tako mladih kot nekoliko starejših glasbenih umov so nas naučila, da najboljše med nami odlikuje drugačnost. Z mislijo na to smo v okviru Glasbene šole B.A.S.E. razvili pedagoško metodo O.G.I. (Osebni Glasbeni Inkubator), ki temelji prav na priznavanju drugačnosti in spodbujanju raznolikosti. Učni program in izobraževalne procese tako prilagajamo potrebam, željam ter ciljem posameznega učenca in na ta način krepimo njegove glasbene vrline oziroma odpravljamo šibkosti.

Na Glasbeni šoli B.A.S.E. spodbujamo kreativnost in individualnost. Zato učni program prilagajamo učencu in ne učenca učnemu programu, kar je sicer ustaljena praksa večine izobraževalnih ustanov.

Bistvo pedagoške metode O.G.I. je namreč prav individualna obravnava, s čimer se odmikamo od ustaljenih in splošno sprejetih glasbeno-izobraževalnih praks, ki učence dojemajo kot enake. S tem pa jih tudi omejujejo. V primerjavi z njimi pedagoška metoda O.G.I. omogoča prilagojeno podajanje snovi in določanje učnega načrta v skladu z učenčevimi veščinami ter zanimanji. Vse našteto pripomore k hitrejšemu glasbenemu razvoju.

Srce novih pristopov poučevanja igranja instrumentov ter petja, poleg samih učencev, tvorijo skrbno izbrani mentorji, usposobljeni za delo z vsemi starostnimi skupinami različnih stopenj predznanja. S pomočjo pedagoške metode O.G.I. se lahko vsakemu učencu popolnoma posvetijo in mu v sproščenem vzdušju podajo orodja, s katerimi uspešno premaga tehnične izzive in obenem prebudi svojo kreativnost ter muzikalnost.

Verjamemo namreč, da je glasba namenjena vsem. A Glasbena šola B.A.S.E. žal ni. Zato vas vabimo na ogled osnovnih razlik med našo glasbeno šolo in ostalimi oblikami glasbenega izobraževanja, na podlagi česar boste lahko ugotovili, ali je O.G.I. metoda poučevanja za vas najboljša izbira.

Osnovne razlike med Glasbeno šolo B.A.S.E. in ostalimi oblikami šolanja

1. Glasba za vse

Glasbena šola B.A.S.E.

Glasbena šola B.A.S.E. spodbuja učenje glasbe pri vseh, ki si tega želijo, ne glede na predznanje, leta, fizične omejitve ali talent.

Ostale oblike šolanja

Javne glasbene šole omogočajo vpis le tistim učencem, ki so uspešno opravili predhodni preizkus glasbene nadarjenosti.

2. Vpis skozi vse leto

Glasbena šola B.A.S.E.

Na Glasbeni šoli B.A.S.E. učence vpisujemo v programe tekom celega leta.

Ostale oblike šolanja

Vpis na javne glasbene šole je možen izključno na začetku šolskega leta.

3. Izobraževanje vseh generacij

Glasbena šola B.A.S.E.

Izobraževalni programi Glasbene šole B.A.S.E. so namenjenim vsem generacijam, od najmlajših do tistih, ki zmotno menijo, da so priložnost za učenje instrumenta ali petja že zamudili.

Ostale oblike šolanja

Javne glasbene šole so namenjene le osnovnošolskim otrokom, medtem ko je vpis mladih in starejših mogoč le na podlagi predhodo uspešno opravljenega sprejemnega izpita.

4. Prilagojen program

Glasbena šola B.A.S.E.

S pomočjo pedagoške metode O.G.I. (Osebni Glasbeni Inkubator) program prilagajamo potrebam in željam vsakega posameznika. Z njo krepimo njegove vrline in odkrivamo ter odpravljamo slabosti.

Ostale oblike šolanja

Izobraževalni program javnih glasbenih šol je enoten z državnim učnim načrtom, zato ne dopušča odstopanj in posledično ne omogoča prožnosti pri prilagajanju posameznemu učencu.

5. Žanrska raznolikost

Glasbena šola B.A.S.E.

Pedagoška metoda O.G.I. upošteva učenčev glasbeni okus in daje poudarek žanrom, ki so mu blizu kot poslušalcu. V primeru neopredeljenosti, mentor učenca spodbudi k samoiskanju s pomočjo predstavitve različnih žanrov.

Ostale oblike šolanja

Učni načrt javnih glasbenih šol temelji na učenju klasične glasbe, s katero se še posebej mladi težje poistovetijo in se zato čutijo odtujene od popularne glasbe oziroma glasbe, po kateri posežejo kot poslušalci.

6. Spodbujanje ustvarjalnosti

Glasbena šola B.A.S.E.

Poleg poustvarjanja glasbenih del v okviru pedagoške metode O.G.I. velik poudarek dajemo ustvarjanju lastne glasbe in improvizaciji. Novi izobraževalni pristopi so pravzaprav zasnovani z mislijo na spodbujanju kreativnosti in muzikalnosti.

Ostale oblike šolanja

Klasična glasba, na kateri temelji učni program javnih glasbenih šol, ne spodbuja kreativnosti učencev, saj se repertoar izvaja na podlagi striktnega upoštevanja skladateljevih oznak v notnem zapisu, medtem ko improvizacija ni del učnega programa.

7. Velika izbira instrumentov

Glasbena šola B.A.S.E.

Na Glasbeni šoli B.A.S.E. se je poleg klasičnih instrumentov mogoče učiti tudi instrumentov, prisotnih v popularni in jazzovski glasbi.

Ostale oblike šolanja

Na javnih glasbenih šolah je možno le učenje klasičnih instrumentov, kakršni so klavir, klasična kitara, violina, flavta itn.

8. Strokovni mentorji

Glasbena šola B.A.S.E.

Rezultati pedagoške metode O.G.I. so poleg učencev odvisni predvsem od strokovne usposobljenosti mentorjev, zato so ti skrbno izbrani tako s strani ravnatelja kot širšega vodstva Glasbene šole B.A.S.E.

Ostale oblike šolanja

Zaposlovanje učiteljev v javnih glasbenih šolah ni nadzorovano s strani države, mnogi pa se za ta poklic odločijo tudi zaradi koncertne kariere, ki je manj uspešna od pričakovanj.

9. Reden pouk

Glasbena šola B.A.S.E.

Mentorji pedagoške metode O.G.I. verjamemo v reden pouk, zato se trudimo v najkrajšem možnem času nadoknaditi vsako zamujeno uro, učenci pa lahko sodelujejo tudi na dveh šolskih nastopih letno. Ob zaključku šolskega leta imajo prav tako možnost opravljanja zaključnega izpita Glasbene šole B.A.S.E., na podlagi katerega v kombinaciji z oceno celoletnega dela prejmejo spričevalo.

Ostale oblike šolanja

Mentor, ki poučuje igranje instrumenta ali petja na domu, k opravljanju dela ni zavezan s pogodbo, zato pouk pogosto poteka neredno, učenci pa so ob tem marsikdaj deležni tudi manj strokovnih prijemov pedagoškega dela. Učenci so prav tako prikrajšani za možnost javnega nastopa in nimajo možnosti opravljanja zaključnega izpita, na podlagi katerega bi prejeli potrdilo o uspešno zaključenem šolskem letu.

10. Kontrolirano spletno učenje

Glasbena šola B.A.S.E.

V okviru Glasbene šole B.A.S.E. svojim učencem ponujamo možnost kontroliranega spletnega učenja, ki temelji na pedagoški metodi O.G.I., pri čemer jim je poleg samega gradiva na voljo tudi mentor, na katerega se vedno lahko obrnejo z dodatnimi vprašanji.

Ostale oblike šolanja

Mladi in odrasli se učenja instrumenta ali petja pogosto lotijo s pomočjo posnetkov, objavljenih na različnih spletnih kanalih, kjer so na voljo tako dobre kot slabe vsebine, ob tem pa nimajo niti povratne informacije s strani mentorja, zaradi česar je možnost napredka zelo majhna.

11. Dober zgled

Glasbena šola B.A.S.E.

Mentorji Glasbene šole B.A.S.E. so vidni in priznani slovenski glasbeniki, aktivni na različnih glasbenih področjih, kar učence še dodatno spodbuja k redni vaji ter ustvarjanju, saj jim mentorji s svojim glasbenim udejstvovanjem sporočajo, da je glasba živa.

Ostale oblike šolanja

Učitelji javnih glasbenih šol so običajno že davno opustili igranje instrumenta, zato so od glasbe tega časa odtujeni, posledično pa tudi učenci dobijo vtis, da je glasba nekaj, kar je nastajalo pred stoletji, nimajo pa vpogleda v trenutno glasbeno dogajanje.

>