Kaj je tisto, kar lahko uresniči sanje? Vztrajnost. Tudi v primeru učenja instrumenta.
Ste eden tistih, ki si sebe zamišljajo na velikih odrih in pod njimi občinstvo, navdušeno nad vašim muziciranjem? Vsi imamo svoje male in velike sanje, vendar se nam pogosto zdi, da jih ne bomo nikoli dosegli. Zato pri učenju instrumenta številni obupajo, saj menijo, da niso dovolj sposobni.
Do tega zaključka prihajajo predvsem zaradi "zvezd" s televizijskih ekranov, ki dajejo vtis kot da je učenje instrumenta ali petje nekaj najpreprostejšega na svetu. A temu seveda ni tako. Tako se le zdi, pa še to samo zato, ker imajo glasbo radi in ker je za njimi neskončno število ur, ki so jih posvetili vadbi.
Dejstvo je, da po le nekaj učnih urah ne moremo postati vrhunski glasbeniki. Če bi radi obvladali igranje instrumenta ali petje, morate temu posvetiti čas in v pridobivanje novega znanja ter razvijanje že osvojenih veščin vlagati lastno energijo ter trud. Kajti tehnična podkovanost je orodje, s pomočjo katerega izražamo svojo ustvarjalnost. To pa zahteva čas …
A je pot krajša, če v njej uživate. Rezultati so v resnici le dodatna nagrada, ki jo, če le izdelate dober načrt uspešne vadbe in temu tudi sledite, gotovo prejmete. Sicer pa verjamemo, da vam naslednja trditev ni tuja: za tisto, kar nam nekaj pomeni in za tisto, česar si resnično želimo, moramo biti pripravljeni trdo delati.
Učenje instrumenta je proces, ki zahteva predanost. Zato je pomembno vztrajati. Vztrajati, ko vam gre dobro in se vam zdi, da prav vse, kar storite, prinaša napredek, in vztrajati, ko se soočite s težavami, medtem ko vadite zapletene ritme, fraziranje ali karkoli drugega.
Na svoji poti boste naleteli na številne ovire, kot so nanje naleteli vsi glasbeniki, v katere strmite z občudovanjem. Izzivi so pač del življenja. Vendar nekateri obupajo in se že ob prvi preizkušnji raje posvetijo nečemu drugemu, drugi pa svoje omejitve premagajo ter sanje uresničijo.
Bodite med slednjimi. Soočite se s tem, kar vam preprečuje rast. Vztrajajte. Učenje instrumenta naj bo pot, in ne cilj. Verjemite, delo bo gotovo obrodilo sadove.
Napovedujemo: Moj.Base.si
Na svoji poti boste naleteli na številne ovire, kot so nanje naleteli vsi glasbeniki, v katere strmite z občudovanjem. Izzivi so pač del življenja. Vendar nekateri obupajo in se že ob prvi preizkušnji raje posvetijo nečemu drugemu, drugi pa svoje omejitve premagajo ter sanje uresničijo.
Iz B.A.S.E. učilnic: Irina Arapova
Devetnajstletna Irina Arapova, po rodu iz Rusije, navdušuje številne, v navdih pa je tudi svojemu mentorju. Ne le da v Sloveniji, kjer z družino živi zadnja štiri leta, sledi svojim sanjam, temveč učenje instrumenta v njenem primeru poteka brez tega, a navkljub temu napreduje iz ure v uro. Že dve leti namreč obiskuje program Bobni za začetnike pod mentorstvom Bojana Varge, a za te sede izključno na učnih urah v glasbeni šoli, saj doma vadi na nadomestke, ki vključujejo tako mizo in posteljo kot knjige.
Irina, kdaj si se prvič pobliže seznanila z glasbo?
Glasbeno šolo sem začela obiskovati pri sedmih letih, in sicer pouk violine. Seveda smo imeli poleg tudi solfeggio, prav tako sem bila članica pevskega zbora, niso pa mi tuje niti osnove klavirja, čeprav se ga nikoli nisem učila, vendar doma vsi igrajo klavir. Kljub temu sem v petem razredu z glasbenim izobraževanjem zaključila. Takrat me je začelo zanimati nekaj povsem drugega in violina ni bila del tega. Potem pa so me nekoliko kasneje, pri kakšnih petnajstih letih, navdušili bobni. Na spletu sem našla veliko show skupin, si eno izbrala, jo kar poklicala in povabili so me na vajo ter me sprejeli kot članico. Z njo sem igrala eno leto, nakar smo se z družino preselili v Slovenijo, kjer sem poiskala možnosti za učenje igranja bobnov in našla Glasbeno šolo B.A.S.E.
Kaj pa je tisto, kar te je prepričalo?
Ko sem brala opis na spletni strani, se mi je zdelo, da bi to lahko bilo nekaj zame. Tudi odzivi so bili zelo lepi. Meni navaden pristop k učenju ni všeč. Ne maram vnaprej določenega programa, v Glasbeni šoli B.A.S.E. pa pouk poteka na sproščen in zanimiv način. Program se prilagaja željam. Mentorju povem, kaj mi je všeč, posvetiva se teoriji, ki je potrebna, da bi lahko to glasbo igrala, osvojim tehnike in skladbo že igram. To mi je zelo všeč. Upoštevanje mojih interesov.
Je kakšen poseben razlog, da si se igranja bobnov začela tudi učiti? Navsezadnje bi jih še naprej lahko samo igrala …
Želela sem pridobiti izkušnje in znanje. Dejstvo je, da se sama težko zberem in učim. Poleg tega pod vodstvom mentorja vidim napredek, pa tudi nastope imamo.
Bi rekla, da zaradi pridobljenega znanja na glasbo gledaš drugače?
Vsekakor. Zdaj slišim neko pesem in če sem jo prej le poslušala ter ocenila, ali je dobra ali ne, sedaj slišim ozadje. Prepoznam uporabljeni ritem. Res pa je, da poslušam pretežno ritmično glasbo, plesno glasbo, latino glasbo, rap. Glasbo skratka, v kateri je ritem poudarjen.
In kako bi po dveh letih učenja ocenila svoj napredek?
Zaradi znanja teorije medsebojno ločujem ritme in tehnike. Sicer pa se z igranjem bobnov razvijajo predvsem možgani. Moraš zelo paziti, kdaj igra katera roka in kdaj katera noga. Motorika se izboljša in sama vem, da igram dosti bolje. Stvari, ki so bile na začetku težke, se mi sedaj ne zdijo nič posebnega. Prav pred vsako uro si postavim nove izzive.
Si se kdaj preizkusila tudi v pisanju avtorske glasbe?
Ne, v otroštvu sem pisala pesmi, večinoma na klavirju, a zdaj ne več. Nekako ni razloga za to, ni vzdušja. Igranje je zame pomembnejše. Pravzaprav znam ritem, ki ga slišim, zaigrati z rokami in nogami le s pomočjo mize.
Torej bobnaš na različne podlage in sploh ne na bobne?
Sama denimo bobnov nimam doma. Živimo v stanovanju in to ne bi šlo. Zato za vaje uporabljam nekakšen nadomestek bobnov, kar za vajo povsem zadostuje, sploh če poleg uporabim stranico postelje, kakšno knjigo … dovolj je, da nastane glasba. V resnici na bobne igram le na urah v glasbeni šoli.
Kaj pa igranje v kakšni glasbeni skupini, je to morda ena od prihodnjih želja?
Ne vem, morda res … kdaj v prihodnosti. Zaenkrat je več kot dovolj, da igram le zase …
Mnenje mentorja, bobnarja Bojana Varge:
Irina je nedvomno učenka z navdihom. Najde pot, ko mnogi iščejo izgovore. In obenem neprestano dokazuje, da bobnarski set ali elektronski bobni sploh niso nujni, saj zadostujejo že različne podlage, postavljene v približnem vrstnem in "slušnem" redu. Priznam, da se kdaj celo sam vprašam, kako ji to uspeva. Prav zato navdihuje tudi mene samega.
V pisarni sta nas ob branju intervjuja navdušila Irinina vztrajnost in način vadbe. Ravnatelj jo je zato poklical in ji v trajno brezplačno uporabo ponudil nove elektronske bobne, ki jih je že prevzela in na katere zdaj zagnano vadi.
Trenutna zasedenost naših mentorjev
Aleksander Jovetić
polno zaseden
Alja Petric
polno zasedena
Anja Hrastovšek
1 prosto mesto
Anja Kučan
polno zasedena
Daniel Šimek
polno zaseden
Danijel Robnik
1 prosto mesto
Jan Gregorka
1 prosto mesto
Jana Šušteršič
polno zasedena
Tomaž Dolžan
2 prosti mesti
Damir Ovčar
3 prosta mesta
Jean Markič
3 prosta mesta
Matija Marion
polno zaseden
Otmar Taber
polno zaseden
Peter Micić
polno zaseden
Rok Nemanič
3 prosta mesta
Tadej Gruškovnjak
polno zaseden
Ursula Luthar
1 prosto mesto
Vita Kobal
2 prosti mesti
Natalija Tumpej
polno zasedena
Žiga Kožar
2 prosti mesti
Filip Vadnu
3 prosta mesta
Bojan Varga
polno zaseden
Daliborka Ancel
polno zasedena
David Kreslin
polno zaseden
Domen Gnezda
1 prosto mesto
Igor Bezget
nova prosta mesta
Jože Zadravec
nova prosta mesta
Kristijan Korat
2 prosti mesti
David Krajnc
nova prosta mesta
David Kocmur
nova prosta mesta
Kristina Presker
1 prosto mesto
Patricija Škof
polno zasedena
Tilen Beigot
polno zaseden
Urška Gajšt
1 prosto mesto
Urška Starovasnik
1 prosto mesto
Violeta Ozvatić
1 prosto mesto
Neža Pavlovič
polno zasedena
Jernej Hanc
1 prosto mesto
Laura Bartelj
3 prosta mesta
Matej Hotko
polno zaseden
Izrekamo dobrodošlico novim učencem, kiso se nam pridružili tekom decembra:
Andrea G.
Boštjan J.
Urška J.
Edi K.
Sara S.
Jakob S.
Vaso V.
Iva V.