Bas kitara – 10. Poglavje

[thrive_headline_focus title=”Hitrost ali tehnika?” orientation=”centeralign”]

10. Poglavje

Konec prejšnjega stoletja so basisti postali obsedeni s hitrostjo in hitrim "slapom". Kar nekaj basistov je v tem času postalo slavnih. Ljudje so se čez čas naveličali hitrega "slapanja" v vsaki pesmi, zato je priljubljenost teh basistov upadla. Še vedno pa obstaja tržna niša za virtuoze na bas kitari, ki cveti povsod po svetu. Naj jih omenimo samo nekaj: Victor Wooten, Marcus Miller, Larry Graham in Anthony Wellington...

Omenjeni stil igranja zahteva določene spretnosti in tehniko. Potrebna so LETA učenja in vaje, da basist postane virtuoz. V zadnjih desetletjih pa se je zaradi priljubljenosti "slapa" med basisti pojavilo zmotno prepričanje, da je ta stil igranja najpomembnejši.

Tudi med mladimi, ki se učijo bas kitaro, je "slapanje" vse bolj priljubljeno in zagotovo boste v najbližji trgovini s glasbeno opremo našli vsaj enega najstnika, ki bo svoje sposobnosti želel pokazati pred ostalimi kupci. S tem ni nič narobe, a večina mladih basistov zna le to. Ne znajo zaigrati skladb. Ne razumejo glasbene teorije. Ne vedo imen vseh akordov. Ne poznajo akordnega kroga. Znajo igrati le "slap".

Morda se sliši zagrenjeno, ker ne govorimo v prid hitremu "slapanju", a želimo vam razložiti, kaj pomeni biti pravi glasbenik.

Pravi glasbenik:

  • zna brati in pisali note,

  • razume in uporablja glasbeno teorijo,

  • pozna note po imenu in jih zna zaigrati,

  • ima dobro razvit posluh,

  • je sposoben improvizirati z različnimi akordi v vseh tonalitetah,

  • zna zaigrati trozvoke in njihove obrate,

  • po spominu izbira iz repertoarja standardnih skladb priljubljenega žanra,

  • prepozna kakovostno bas kitaro in ojačevalec in zna ustrezno uporabljati zvočne učinke,

  • je sposoben sam skladati glasbo in jo zaigrati,

  • zna igrati skupaj z drugimi glasbeniki v skupini,

  • zmore zaigrati bas linijo, ki jo sliši,

  • in še veliko več!

Omenili smo le nekaj lastnosti, ampak opazite lahko, da je hitrost le ena izmed njih. Ne gre za to, kako hitro lahko igrate, ampak kako dobro se lahko skozi igranje izrazite. Naj pojasnimo s primerom:

Predstavljajte si osebo, ki zna zelo hitro govoriti. Blebeta lahko o milijon stvareh in preseže hitrost 1000 besed na minuto. Lahko bi bil poklicni izklicevalec na dražbah in ljudje osupnejo, ko ga slišijo govoriti, saj nihče ne govori tako hitro kot on. Njegova verbalna tehnika je nekaj posebnega. Vseeno pa obstaja težava: nihče ne razume niti besede!

Ne osredotočajte se le na razvijanje določene tehnike igranja in se spomnite, zakaj vas je bas kitara pritegnila. Ljudje na vas gledajo kot na glasbenika, ki ČUTI to, kar igra, in se z vašo glasbo lahko POVEŽEJO. Hitrost in "slap"  je koristna spretnost, a se morate naučiti KDAJ in KAKO jo uporabljati. Hitro preigravanje je relativno lahko, težji del je ustvariti glasbo, ki bo živela večno.

Do naslednjič pa ne pozabite igrati.

P.S. Radi bi vam pomagali pri učenju igranja bas kitare. Kliknite na gumb in nam zaupajte, kaj vam povzroča največ težav.

Want to learn more?

Check out these articles below

>