28 septembra

Glasilo #19 – Poletne skupinske delavnice

0  - komentar

Poletne skupinske delavnice

V Glasbeni šoli B.A.S.E. klasično obliko pouka redno dopolnjujemo z alternativnimi programi, s pomočjo katerih učencem omogočamo pridobivanje novih, drugačnih izkušenj ter razširitev osnovnega znanja igranja izbranega instrumenta ali petja.

Tekom letošnjega poletja je tako več mentorjev ponudilo možnost obiskovanja poletnih skupinskih delavnic, ki so se dotikale različnih glasbenih področij. Te so udeležencem omogočile celosten pogled na glasbeno (po)ustvarjanje in jim hkrati nudile možnost povezovanja z drugimi učenci istih ali podobnih zanimanj. Med njimi so bili mentorica petja Jana Šušteršič, mentor saksofona Matija Marion in mentor klavirja Kristijan Korat, ki se je z učenci posvetil nasnemavanju glasbe s pomočjo klaviatur. Rezultat njihovih srečanj si oglejte v spodnjem video posnetku. 

S snemanjem, ki je učencem postreglo še z eno dragoceno izkušnjo, so se sklenila tudi srečanja mladih basistov. Ti so se pod mentorstvom ravnatelja Glasbene šole B.A.S.E., Mateja Hotka, seznanili z različnimi vlogami bas kitare. Za razliko od teh pa so se pevci pod vodstvom Urške Gajšt posvetili večglasnemu petju.

Na skupno petih srečanjih so v ospredje postavili celostno pripravo pevca na petje in nastop, pri čemer je bil poudarek na spoznavanju samega sebe oziroma svojih sposobnostih. Ob dihalnih tehnikah, za katere, kot poudarja Gajštova, na učnih urah primanjkuje časa, saj te postanejo učinkovite šele po redni vadbi, in sicer v neprekinjenem trajanju vsaj dvajsetih minut, so izvajali gibalne vaje, namenjene ogrevanju, raztezanju ter pridobivanju moči in koordinacije.  Sledile so klasične pevske vaje, kakršne so upevanje s slamico in vaje za nastavek ter spretnost, medtem ko je bil drugi del delavnic obarvan kreativno. Učenci so namreč eksperimentirali z različnimi idejami in metodami ter preizkusili glasbila, velik del pozornosti pa namenili tudi skupinskemu ustvarjanju in improvizaciji.

Pevsko delavnico je poleg Urške Gajšt izvedla tudi mentorica petja in flavte Klara Veteršek.

Za nekoliko mlajše udeležence je skupinske delavnice pripravila mentorica klavirja in harmonike Daliborka Ancel. Otroci so v njeni družbi preživeli prijeten čas, namenjen glasbi in spoznavanju Orffovih glasbil, pri čemer so se preizkusili v igranju dveh skladbic ter ritmični spremljavi teh.

Preizkusite se na brezplačni uri!

Da bi bilo učenje zabavnejše, se je Anclova poslužila igrivih pedagoških pristopov, med drugim ritmičnega kviza, glasbene matematike in pantomime. S pomočjo vseh teh so se mladi radovedneži naučili trajanja not in pavz, v notne zapise vnašali manjkajoče ritmične vrednosti ter se uspešno preizkusili v samostojnem igranju oziroma spremljanju, kar je bil sicer eden od glavnih ciljev delavnice.

Alternativni poletni programi so torej namenjeni spoznavanju področij, ki se dotikajo ustvarjalnega življenja glasbenikov – denimo izkušnje snemanja, priprave na nastop – in podrobnejšemu učenju specifičnih glasbenih področij oziroma, v primeru začetnikov, splošni seznanitvi z različnimi instrumenti ter glasbenimi elementi, na temelju česar je mogoče izbrati zase najustreznejši program. 

Poleg tega, da tovrstne delavnice znanje posameznika širijo, mu ponujajo možnost sodelovanja z drugimi glasbeniki in posledično izmenjavo mnenj, k čemer v Glasbeni šoli B.A.S.E. spodbujamo vse učence. Prepričani smo namreč, da dobre glasbenike tvorijo tako tehnična podkovanost kot veselje do glasbe in glasbena iznajdljivost v prav vsakem trenutku.


Z glasbenim poukom do pomembnih vseživljenjskih veščin

Ker človeštvo za glasbo od nekdaj kaže obilo zanimanja, je ta že davno postala del vsakodnevnega kulturnega in socialnega življenja. Glasba tako predstavlja temelj verskih obredov, športnih dogodkov in kulturnih festivalov, ob tem pa je prisotna v praktično vsakem lokalu kot prijetno ozadje, ki dopolnjuje pogovor. Gre torej za medij, ki v naša življenja vnaša obilo radosti in ki obstaja, odkar obstaja človek. 

Ocenjujemo in cenimo jo seveda na različne načine, med drugim intelektualno, intuitivno, čustveno, estetsko, duhovno, v skladu s tem pa so nekatere pesmi zmožne popeljati um v povsem drug čas ter kraj. Poleg tega je glasba identifikacijski kod določene generacije, področja ali zgodovinskega dogodka, predvsem pa tisti del, ki kaže na stopnjo inteligentnosti, kreativnosti in hrepenenja.

Prav zato obiskovanje glasbenega pouka zajema veliko večje število (pedagoških) področij od samega učenja branja notnih zapisov, prstne tehnike ali razumevanja zvoka. Učne ure, povezane z glasbo, ponujajo veščine, ki so v posameznikovem osebnem, družbenem in akademskem razvoju nepogrešljive, saj nekdo, ki se uči igranja katerega od instrumentov ali petja razvija ustvarjalnost ter postaja samozavesten, obenem pa krepi zmožnost vztrajanja tudi v (naj)težjih razmerah. 

Vse v želji, da svoje sposobnosti povzdigne na višjo ravan.

Učne ure v Glasbeni šoli B.A.S.E. zato bodisi otroku ali mladostniku bodisi odraslemu omogočajo postavljanje (realnih) ciljev in opazovanje celotnega procesa, ki vodi do uresničenja teh. Kajti spretnosti, naučene na urah ali nastopih, je mogoče prenesti na vsa življenjska področja. Denimo: če se učenec na urah petja osredotoča na jasen, čist ton, bo to vsekakor vplivalo na njegove govorniške sposobnosti, ki jih bo lahko kasneje uporabil v šolski učilnici ali na službenih sestankih in konferencah. Tako kot učenec, ki ob mentorju zbrano presedi celotno učno uro, dodela svojo tehniko, razvije sposobnost koncentracije in pridobi navado vadenja.

Glasbena šola torej v vseh pogledih velja za pozitivno, spodbujevalno okolje, ki v ospredje postavlja razvoj in posameznika uči o pomenu zaključevanja začetega. Vse našteto je v okviru vseživljenjskega učenja, ki pripomore k oblikovanju uspešne, kreativne in motivirane odrasle osebe, ključno.

V Glasbeni šoli B.A.S.E. ponujamo različne programe in omogočamo učenje številnih instrumentov oziroma petja, prav tako glasbenih žanrov. Na temelju tega verjamemo, da lahko prav vsak najde tistega, ki bo izpolnjeval njega samega.


ŽREB ZA DODATNO UČNO URO

Ob vsaki izdaji B.A.S.E. glasila naključnemu učencu podarimo eno dodatno učno uro.

Tokrat smo izžrebali:

Izidor Rijavec

Učenec petja pri mentorici Urški Gajšt

Čestitke in prijetno branje ter obilo glasbenih užitkov! Za uveljavljanje dodatne brezplačne učne ure nam pišite ali nas pokličite.

040 558 904


Trenutna zasedenost naših mentorjev

Aljaž Bassin

polno zaseden

Matej Hotko

polno zaseden

Urška Gajšt

polno zasedena

Maja Čerček

polno zasedena

Violeta Ozvatić

polno zasedena

Tina Trivunović

3 prosta mesta

Jernej Hanc

1 prosto mesto

Barbara Vauda

polno zasedena

David Kocmur

polno zaseden

Ana Nuša Kalanj

3 prosta mesta

Jean Markič

polno zaseden

Matija Marion

polno zaseden

Tilen Zavec

5 prostih mest

Marija Jovanovič

3 prosta mesta

Rok Nemanič

2 prosti mesti

Tadej Gruškovnjak

polno zaseden

Ursula Luthar

polno zasedena

Vital Jurca

polno zaseden

Damir Ovčar

1 prosto mesto

Ion Delić

2 prosti mesti

Ajda Mila Jamnik

2 prosti mesti

Aleksander Jovetić

polno zaseden

Ana Dežman Dovč

3 prosta mesta

Daša Berglez

1 prosto mesto

Daniel Šimek

polno zaseden

Danijel Robnik

3 prosta mesta

Jan Gregorka

polno zaseden

Jana Šušteršič

polno zasedena

Sara Kosmos

polno zasedena

Katica Zemljak

3 prosta mesta

Dejan Barbir

polno zaseden

Urban Pfeiler

1 prosto mesto

Barbara Juteršek

polno zasedena

Bojan Varga

polno zaseden

Daliborka Ancel

polno zasedena

David Kreslin

polno zaseden

Hana Žvagen

polno zasedena

David Krajnc

1 prosto mest0

Benjamin Aganlić

polno zaseden

Kristijan Korat

polno zaseden

Žiga Kožar

1 prosto mesto

Simona Jambrovič

polno zasedena

Otmar Taber

1 prosto mesto


Izrekamo dobrodošlico novim učencem, ki so se nam pridružili tekom julija, avgusta in septembra:

Tanja L.
Tibor Z.
Pika P.
Linea B.
Tinea B.
Ana M.
Filip B.
Vita O.
Manica V. K.
Naj N.
Žan Č.
Taja K.
Ana D.
Lina T.
Maja O.
Mia K.
Katarina Petra van M.
Valentina U.
Štefan K.
Sofia L.
Lidija G.
Monika V.
Ožbej B.
Miha P.
Lara V.
Jure S.
Mia P.
Sofia W.
James Ashrawi-T.
Ravi T.

Maya P.
Jakob M.
Vito K.
Arne L.
Jora M.
Livija B.
Jan Primož S.
Anabela S.
Eva V.
Sanela S.
Matija E.
Brina M.
Vid M.
Klavdija M.
Lia S.
Lucija Ž.
Maj Svit S.
Vid P.
Rok M.
Marko S.
Miha R.
Jakob V. O.
Mojca M.
Marina S.
Leticija Č.
Julija P.
Gašper Š.
Rosa P. H.
Uroš K.
Uroš A.
Neja K.

Patricija C.
Tibor A.
Rosa R.
Gaja M.
Anja L.
Andrej B.
Daniela K.
Titus B.
Nal P.
Matic J.
Nina S.
Nik P.
Eva A.
Mark Z.
Minka R.
Tina V.
Alina K. Š.
Žan S.
Biserka K.
Mitja Š.
Mihael H.
Jim W.
Luka S.
Maja S.
Lars M.
Tibor Tr.
Ajda K.
Nejc J. U.
Neli A.
Petar R.
Marko J.

Janja K.
Karolina K. B.
Maria I. Č.
Aneja K.
Veronika G. H.
Pina V.
Dora R.
Nuša P.
Tadeja F.
Anže A. Ž.
Mitja M.
Vid A. E.
Zala J.
Rožle F.
Kristina Anne R.
Zoe F. J.
Mateja G.
Mila K.
Jaša K.
Tine Š.
Lija G. N.
Bor V. K.
Tibor P.
Grigory Z.
Timotej H.
Sinja B.
Indija B.
Matija N.
Leni F. B.
Pika K. R.

Maik K.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Morda vam bo všeč tudi...

>