30 novembra

Petra Trošt – Intervju

Iz B.A.S.E. učilnic: Petra Trošt, petje in saksofon

Šestindvajsetletna Petra Trošt prihaja s Primorske, a je svoj dom našla v Ljubljani. Izhaja iz družine, kjer glasbe nikoli ni manjkalo, zato ne čudi, da se je v otroštvu učila igranja klavirja in se po krajšem odmiku od glasbe odločila za Pop petje pri Jani Šušteršič, na pobudo partnerja pa temu pred kratkim dodala še Jazz saksofon pri Matiji Marionu. Če bi ji čas dopuščal, bi gotovo poprijela še za kakšen instrument in vadila več, a ker je tega vedno premalo, se zna zadovoljiti z majhnimi koraki s pomočjo katerih postaja vedno boljša.

Junijski virtualni koncert

6. 6. 2021, 2. online dogodek

Decembrski virtualni koncert

6. 12. 2020, 1. online dogodek

Petra, v Glasbeni šoli B.A.S.E. te poznamo kot veliko glasbeno navdušenko, a kdo je v resnici Petra?

Po poklicu sem frizerka in delo mi je zelo všeč, vendar vedno povem, da je glasba še tisočkrat lepša. Sem zelo aktivna in rada bi bila povsod. Če bi čas in finančno stanje dopuščala, bi se nedvomno preizkusila v igranju vseh instrumentov. Kar nekaj sem jih sicer zmožna igrati po posluhu, vendar je možno, da je prav vse narobe.

Imaš ambicije pridružiti se kakšnemu orkestru ali skupini?

Vsekakor upam, da me bo Matija prebavljal dovolj dolgo in da ne bom delala preveč napak …

No, te so sestavni del učenja, kar nedvomno veš, saj si menda svojo glasbeno pot začela s klavirjem.

Igranja klavirja sem se učila v otroštvu. Žal me v državno glasbeno šolo niso sprejeli, ker smo bili eno leto prezgodnji in drugo prepozni, sem pa imela zasebne ure pri dveh učiteljih. In zaključne izpite vendar opravljala v okviru glasbene šole. Po šestih letih pa sem to zgodbo zaključila, ker sem imela v glavi frizerstvo, a sem se h glasbi vrnila pred dvema ali tremi leti, ko sem se vpisala na solo petje.

Torej počasi vendar uresničuješ željo, da se preizkusiš v igranju vseh instrumentov oziroma petju. Najprej klavir, pa petje, zdaj že saksofon …

Za saksofon me je navdušil partner, ki je že dolgo občudoval ta instrument in tiste, ki igrajo nanj. Nekega dne me je vprašal, če bi se vpisala oba in seveda sem takoj vedela, da želim poskusiti!

Pri tem ti je gotovo v pomoč poznavanje preponskega dihanja.

Tako sem mislila tudi sama in res nimam nobenih težav s tem, sem pa ugotovila, da bo prej obratno. Saksofon mi bo pomagal ojačati prepono. Zasluge za to imata oba mentorja, ki ju moram pohvaliti. Dobra sta! Razumemo se in dajeta zelo jasna navodila, kar je vsekakor v pomoč.

Ti pomagata tudi pri izbiri repertoarja ali ti celo odpirata vrata do glasbe, ki ti je bila prej neznana?

Z Jano sva dogovorjeni, da pol repertoarja izberem sama, pol pa ga izbere ona. Ta predlog mi je všeč prav zato, ker me sili, da grem iz svojih okvirjev. Res je tudi, da me vsakič malo bolj vpelje v jazz, jaz pa ne vem, zakaj se mu še vedno upiram. Rada ga poslušam, pojem pa … sem dokaj izbirčna. Janis Joplin je bila denimo izbira obeh.

Kakšne so po tvojem prednosti vključevanja glasbe v vsakdan?

Glasba zelo bogati in vesela sem, da imam možnost vedno znova preizkusiti kaj novega, sploh na učnih urah, ki proces učenja dodobra poenostavijo. Če se učiš sam, kot samouk, je težko. Odvisno sicer, za kateri instrument gre … klavir sem kar poznala še preden sem se začela učiti igranja nanj, pihalo pa je povsem druga zgodba in če ti nekdo ne pojasni določenih stvari, je vse narobe. Glasbena šola proces učenja nedvomno olajša in veliko pripomore k hitrejšemu osvajanju znanja.

Obstaja tudi kaj, kar te jezi?

Seveda! Najbolj zavedanje o tem, da kadar pojem v glasbeni šoli ali nastopam, nisem tako dobra kot vem, da bi lahko bila. Doma sem preprosto boljša, kar je očitno rezultat treme. Upam, da se bo to še izboljšalo. V resnici vem, da nisem slaba, a sem jezna nase, ker se zavedam, da bi lahko pokazala več. Zato resnično upam, da bo več možnosti za nastopanje, koncertiranje, delo s kakšno skupino … da se glasbeno razživim in zbudim. Kajti glasba mi je res v užitek!

“Petra na uro vedno prinese nasmeh in dobro voljo. Je zelo vestna in brezpogojno predana glasbi, zato napreduje s svetlobno hitrostjo in svoje pevske izkušnje dobro izkorišča tudi pri igranju saksofona.”

Mnenje mentorja, saksofonista Matije Mariona

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Morda vam bo všeč tudi...

Glasilo – December 2021

Glasilo – December 2021

Julija Čerček – Intervju

Julija Čerček – Intervju
>